Flynn en zijn IBD klachten

FLYNN 🐾💜

Aflopen vrijdag kwam Flynn voor zijn 2de meting.
Ongeveer 8 weken geleden kwam Flynn voor zijn 1ste meting. Was toen erg ziek , hij heeft IBD.
Ik heb al meerdere honden met IBD klachten gehad en ook al eerder gedeelt wat IBD is , maar nog even hierbij de uitleg van IBD
Inflammatoire darmaandoening (IBD) is een aandoening waarbij de darm of het spijsverteringskanaal van uw hond voortdurend ontstoken raakt. De aanhoudende ontsteking beschadigt de bekleding van hun spijsverteringskanaal op een manier die verhindert dat voedsel goed wordt verteerd. Het kan ook leiden tot andere gezondheidsproblemen als voedingsstoffen niet worden opgenomen zoals zou moeten.
Hoewel de symptomen vergelijkbaar zijn voor IBD en het prikkelbare darm syndroom (PDS), zijn de twee aandoeningen heel verschillend. Inflammatoire darmziekte is een fysieke afwijking - de aanwezigheid van een overmatige groei van abnormale ontstekingscellen. Het prikkelbaredarmsyndroom wordt meestal veroorzaakt door stress, veranderingen in het dieet of een infectie en tast voornamelijk de dikke darm aan.
Bij Flynn was goed te zien hoe ziek hij zich voelde. Flynn zit op medicatie, o.a. prednison. En dat pakt de ontsteking wel aan maar breekt ook bepaalde vitamine en mineralen af die nu juist zo van belang zijn bij IBD.
Dit konden we goed zien met de meting en zijn daar aan gaan werken , voeding aangepakt, inzet supplementen en de prednison gaan afbouwen.
En ....Flynn knapt zienderogen op! Hij kwam vrijdag helemaal happy binnen.
Denise Gertsen-Peters , baasje van Flynn, vertelde ook dat hij zo opgeknapt is. Hij wandelt weer lekker mee, voorheen slofte Flynn en geen energie.
Loopt nu lekker mee , en sloft al een stuk minder.
Op de meting was ook te zien dat zijn gewrichten nu goed verbeteren ook .
IBD kun je niet genezen, maar met een goede voeding inzet/ ondersteuning van supplementen kun je de IBD goed onder controle houden.
We gaan verder met de opbouw van Flynn en gaan de medicatie steeds verder afbouwen.
Bepaalde supplementen zullen altijd blijven bij IBD klachten, maar dankzij de meting kunnen we goed blijven bekijken hoe Flynn het doet.
Ook was goed zichtbaar hoe mooi de vacht van Flynn is geworden, hij was vorige keer heel stug in zijn vacht en deze is ook al zo mooi en goed hersteld. In één paar weken tijd!
Super trots en dankbaar dat het zo goed gaat met Flynn 💜🐾🌼