Kan Orthomoleculaire geneeskunde de kwaliteit van leven van uw huisdier verbeteren?

Of het nu voor mensen of huisdieren is, diëten en voedingsrages komen en gaan in populariteit. Als het gaat om voeding voor huisdieren, is een ding dat nooit verandert, dat natuurlijke voedingsstoffen zoals aminozuren, vetzuren, mineralen, antioxidanten, vitamines en chemicaliënvrije producten de essentiële ingrediënten zijn voor een gezonde dagelijkse inname. Honden en katten zijn niet anders dan wij als het gaat om het nodig hebben van een voedingsrijk dieet, en dat is waar orthomoleculaire geneeskunde om de hoek komt kijken.

Orthomoleculaire therapie voor huisdieren, ook wel vitaminetherapie voor huisdieren genoemd, is een holistische benadering van huisdierverzorging om ziekten te bestrijden en preventieve zorg te bevorderen. Tijdens de therapie zal een holistische therapeut het gemiddelde percentage dagelijkse vitamines nemen en vermenigvuldigen tot veel hogere niveaus, afhankelijk van de behoeften van het huisdier. De verbindingen die worden toegevoegd, bestaan al in het lichaam, maar kunnen een tekort hebben.

Voedzame diëten zijn bedoeld om ziekten te voorkomen, ziekten te genezen of ziekten in de loop van de tijd te beheersen. Het stoppen van symptomen waar dieren erfelijk vatbaar voor zijn en het aanpakken van huisdierziekten zijn enkele motieven om orthomoleculaire geneeskunde te introduceren.

Het uitgangspunt achter orthomoleculaire geneeskunde is het gebruik van meer natuurlijke alternatieven - aanvulling met vitamines, mineralen en vetzuren. Goede voeding , gekeken naar de klachten die er spelen bekijken we dan wat de juiste keuze zou zijn en wordt je stap voor stap begeleid naar verbetering voor je hond.

In plaats van te kiezen voor medische geneesmiddelen, omvat orthomoleculaire geneeskunde voor huisdieren vier hoofdcomponenten: lucht, water, voedsel en supplementen. Met behulp van natuurlijk voorkomende hormonen, gezonde bacteriën en enzymen, kan de orthomoleculaire praktijk het lichaam de hulpmiddelen geven die het nodig heeft om ziekten te weerstaan en zelfs te voorkomen.

Het kan ook worden gezien als een soort ontgiftende dagelijkse voeding; het verwijderen van suikers, metalen en chemisch verwerkte producten uit de inname. Net als mensen hebben dieren geen baat bij bewerkte voedingsmiddelen die zijn samengesteld uit kunstmatige ingrediënten. Overtollige hoeveelheden suiker kunnen ook net zo schadelijk zijn voor onze huisdieren als voor ons eigen lichaam. Biologische verse groenten en fruit bieden een overvloed aan vitamines, antioxidanten en mineralen die dieren nodig hebben. Groenten en fruit zoals asperges, groene paprika's, watermeloenen, perziken, bosbessen, komkommers, selderij, aardbeien, broccoli, wortelen en courgettes bieden belangrijke bronnen van vitamines voor uw huisdieren.

Daarom wordt er bij Natuur Praktijk Arnhem naar het hele plaatje gekeken en daarmee bedoelen we  hoe komt de hond binnen :

- stress

- angstig

- zoeken naar eten

- onrust

- hoe zit er hond er uit

- voeding

- medicatie

dan met de meting wordt dit allemaal mee genomen in het totale consult.

Even een voorbeeld uit de praktijk:

Atopische dermatitis staat bekend om zijn symptomen van huidirritatie met jeuk en roodheid. Orthomoleculaire therapiebenaderingen worden vaak genomen door holistische therapeuten om deze effecten te beteugelen. Door het dieet van uw huisdier te ondersteunen met vitamine A, vitamine E, ascorbinezuur en mineraal selenium, is bewezen dat de bijwerkingen van atopische dermatitis vaak verdwijnen. Deze aanbevolen componenten kunnen als hypoallergeen worden beschouwd en kunnen de huid een pauze geven van irritatie. Nogmaals, deze specifieke methode richt zich op het gebruik van een abnormaal hoge inname van vitamines, mineralen en antioxidanten, evenals het consumeren van geen door chemicaliën geteisterde of bewerkte voedingsmiddelen. Let op ! ga zelf geen supplementen inzetten , overleg altijd met een deskundige .Dit omdat er zoveel aanbod is met supplementen maar ook een hoop supplementen synthetisch zijn en meer klachten geven dan klachten verminderen. Goede supplementen zijn zo belangrijk !

een orthomoleculaire therapeut heeft de kennis van goede supplementen , welke merken er geschikt zijn voor honden en welke niet ! Dus altijd advies vragen !

Of het nu gaat om fruit, groenten of voedingssupplementen, het is bewezen vitaminetherapie het vermogen van uw huisdieren verhoogt om ongewenste symptomen zoals artritis, ontsteking, lethargie en algemene kwetsbaarheid voor ziekten zoals kanker,huidinfecties, kraakbeen en botbederf en urinewegproblemen te onderdrukken. Door alleen te smullen van vitamine- en voedingsrijke ingrediënten, lopen onze huisdieren minder risico op ziekte en genieten ze van een gezonder en langer leven.

En ja ... dat willen we toch allemaal een gezond en gelukkig leven voor mens en dier !

Elk deel van het lichaam van het dier kan op de een of andere manier profiteren van de vitamines en supplementen die zijn opgenomen in de orthomoleculaire geneeskunde. Hoe eerder u via adies van Natuur Praktijk Arnhem vitamine aan uw huisdier toedient, hoe beter uw huisdier af zal zijn om ongewenste ziekten en ongemak af te schrikken. Orthomoleculaire geneeskunde hoeft niet alleen te worden geïntroduceerd als de ziekte is begonnen; Het kan een manier van leven zijn voor uw huisdier.